Is forex trading dozwolone w islamie
106094. Wyrok w sprawie obrotu walutami w systemie FOREX i uiszczanie opłat za opóźnianie transakcji Czy dopuszcza się transakcje w walutach na rynku walutowym (forex) za pośrednictwem Internetu Jakie jest Twoje zdanie na temat kwestii tabiyeet (z zastrzeżeniem wykorzystanie umowy w tym samym dniu) Jaka jest również Twoja opinia na temat procesu rozliczeniowego, który ma opóźnić złożenie jednego do dwóch dni po zakończeniu umowy. Opublikowano Data: 2008-01-08 Chwała bądź Allahowi. Dopuszcza się transakcje w walutach, jeśli transakcja jest wykonywana ręcznie, a transakcja jest wolna od warunków, które określają riba, takich jak ustalenie opłat za opóźnienie transakcji, czyli odsetek naliczanych inwestorowi, jeśli nie podjąć decyzję dotyczącą umowy tego samego dnia. Jeśli chodzi o wymianę rąk, zostało to omówione w odpowiedzi na pytanie nr. 72210. Jeśli chodzi o opłaty za opóźnianie transakcji i obrót marżami, Islamska Rada Fiqh wydała oświadczenie w tej sprawie, które brzmi następująco: Chwała niech będzie samemu Allahowi, a błogosławieństwa i pokój spoczywają na tym, który ma po kim nie jest Prorokiem, naszym mistrzem i Prorokiem Mahometem, ani jego rodziną i towarzyszami. Kontynuacja: Islamska Liga Światowej Ligi Muzułmańskiej na osiemnastej sesji, która odbyła się w Mekce al-Mukarramah w dniach 10-1431427 AH (od 8 do 12 kwietnia 2006 r.), Zbadała kwestię handlu marżami, co oznacza że klient płaci niewielką kwotę wartości tego, co chce kupić, co nazywa się marżą, a agent (bank lub inny) płaci resztę jako pożyczkę, pod warunkiem, że umowa kupna pozostaje w imieniu agent jako zastaw za pożyczone pieniądze. Po wysłuchaniu badań, które zostały przedłożone i szczegółowej dyskusji na ten temat, opinia Rady jest taka, że transakcja ta obejmuje: 1 Radzenie sobie w kupnie i sprzedaży w celu osiągnięcia zysku, a ta transakcja zwykle odbywa się w dużych waluty lub certyfikaty finansowe (akcje i obligacje) lub niektóre rodzaje produktów, i może obejmować obrót opcjami, kontraktami futures i indeksami głównych rynków. 2 Pożyczki, które odnoszą się do pieniędzy przekazanych przez agenta bezpośrednio klientowi, jeśli agent jest bankiem lub za pośrednictwem strony trzeciej, jeżeli agent nie jest bankiem. 3 Riba, która występuje w tej transakcji w formie opłat za opóźnienie transakcji. Są to odsetki, które obciążają kupującego, jeśli nie podejmie on decyzji w tym samym dniu, a który może stanowić procent pożyczki lub określonej kwoty. 4 Prowizja, która jest kwotą, którą agent otrzymuje w wyniku transakcji z inwestorami (klientami), i jest uzgodnionym procentem wartości sprzedaży lub zakupu. 5 Zobowiązanie, które jest zobowiązaniem podpisanym przez klienta wyrażającym zgodę na pozostawienie umowy z agentem jako poręczeniem pożyczki, dając mu prawo do sprzedawania tych umów i do zwrotu pożyczki, jeżeli straty klientów osiągną określony procent marży, chyba że klient zwiększy zobowiązanie w celu zrekompensowania spadku ceny produktu. Komitet uważa, że ta transakcja jest niedopuszczalna według shareeah z następujących powodów: Po pierwsze: chodzi o oczywiste riba, które jest reprezentowane przez dodanie do kwoty pożyczki, która nazywa się opłatami za opóźnienie transakcji. To jest rodzaj haraam riba. Allah mówi (interpretacja znaczenia): O, który wierzysz w Strach Allaha i porzuć to, co pozostaje (z twojego powodu) od Ribaa (od teraz), jeśli jesteś (naprawdę) wierzącym. 279. A jeśli tego nie zrobisz, weź zawiadomienie o wojnie od Allaha i Jego Posłańca, ale jeśli pokutujesz, otrzymasz swoje sumy kapitałowe. Nie postępuj niesprawiedliwie (prosząc o więcej niż swoje kwoty kapitałowe), a nie zostaniesz potraktowany niesprawiedliwie (otrzymując mniej niż twoje sumy kapitałowe) Po drugie: Agent zastrzega sobie, że klient musi przez niego zająć, co prowadzi do połączenia zarówno Pożyczka za coś w zamian i płacenie prowizji, która jest zbliżona do łączenia udzielania pożyczki i sprzedaży w tym samym czasie, co jest zabronione w Shareeah, ponieważ Wysłannik (pokój i błogosławieństwo Allaha niech będzie z nim) powiedział: Niedopuszczalne jest dawanie Pożyczka i sprzedaż w tym samym czasie hadis był opowiadane przez Abu Dawood (3384) i al-Tirmidhi (3526), który powiedział, że jest hasan saheeh hadis. W tym przypadku skorzystał z pożyczki, a fuqaha jednomyślnie zgodzili się, że każda pożyczka, która przynosi korzyść, jest haraam riba. Po trzecie: transakcje, które odbywają się w ten sposób na rynkach globalnych, zazwyczaj obejmują wiele umów, które są haraamami według Shareeah, takich jak: 1 - Radzenie sobie w obligacjach, które jest objęte pozycją riba, która jest haraam. Zostało to stwierdzone w uchwale Islamskiej Rady Fiqh w Jeddah, nie. 60, w swojej szóstej sesji. 2- Radzenie sobie bezkrytycznie w akcjach spółki. Czwarte stwierdzenie Islamskiej Rady Fiqh Światowej Ligi Muzułmańskiej na czternastej sesji w 1415 r. AH stwierdziło, że haraam ma zajmować się udziałami spółek, których głównym celem jest haraam, lub niektóre z ich transakcji zawierają riba. 3- Sprzedawanie walut odbywa się zwykle bez wymiany rąk, co czyni je dozwolonymi według Shareeah. 4- Radzenie sobie w opcje i futures. Rezolucja Islamskiej Rady Fiqh w Jeddah nr. (63) na szóstej sesji stwierdził, że według shareeah opcje są niedopuszczalne, ponieważ przedmiotem obrotu tymi umowami nie są pieniądze ani usługi, ani zobowiązanie finansowe, które można wymieniać. To samo dotyczy kontraktów futures i handlu indeksami. 5- W niektórych przypadkach agent sprzedaje coś, czego nie posiada, a sprzedawanie tego, czego się nie posiada, jest zabronione w Shareeah. Po czwarte: transakcja ta pociąga za sobą szkodę ekonomiczną zaangażowanych stron, w szczególności klienta (inwestora), a także gospodarki całego społeczeństwa, ponieważ opiera się na pożyczaniu w nadmiarze i podejmowaniu ryzyka. Sprawy te zazwyczaj obejmują oszukiwanie, wprowadzanie w błąd ludzi, pogłoski, gromadzenie informacji, sztuczną inflację cen oraz szybką i silną fluktuację cen, w celu szybkiego wzbogacenia się i uzyskania oszczędności innych osób w nielegalny sposób. W związku z tym podporządkowane jest bezprawnemu konsumowaniu bogactwa narodowego, a także przekierowaniu bogactwa w społeczeństwie z rzeczywistej, owocnej działalności gospodarczej do tego rodzaju ryzyka, które nie ma żadnej przewagi ekonomicznej, i może prowadzić do poważnych zawirowań gospodarczych, które spowodują wielkie straty i szkoda w społeczeństwie. Rada zaleca instytucjom finansowym, aby podążały sposobami finansowania, które są określone w Shareeah, i które nie obejmują riba i tym podobnych, i nie mają szkodliwych skutków ekonomicznych dla ich klientów lub ogólnie dla gospodarki, takich jak partnerstwa shari i tym podobne. A Allah jest Źródłem siły. Niech Allah przysyła błogosławieństwa i pokój do naszego proroka Mahometa i całej jego rodziny i towarzyszy. Koniec cytatu z Majallat al-Majma al-Fiqh al-Islami. numer wydania 22, str. 229. Prosimy Allaha, aby prowadził nas i ciebie. A Allah wie najlepiej. Menaen Brothers and Sisters, As Salaam Aleikum wa Rahmatullahi wa Barakatuh. (Niech pokój Allaha, Miłosierdzie i Błogosławieństwa będą dla was wszystkich) Jeden z naszych braci zapytał o to pytanie: CZY MOGĘ OŚWIETLIĆ MNIE PODCZAS CELU DOTYCZĄCEGO TRADINGU (KUPIĆ I SPRZEDAWAĆ WALUTY ZAGRANICZNE IE WIELKIE STERLING, EURO, JAPOŃSKI JEN I SWISS FRANCENZE NA SPOT I METALE JAK ZŁOTO I SREBRO (SPOT) JEST HARAAM LUB HALA W ISLAMIE DZIĘKI BARDZO DUŻEJ (W powyższym stwierdzeniu mogą występować błędy gramatyczne i ortograficzne Forum nie zmienia niczego z pytań, komentarzy i wypowiedzi otrzymanych od naszych czytelników dla obieg w poufności.) Jest halaal Forex Trading W imię Allaha, wychwalamy Go, szukamy Jego pomocy i prosi o Jego przebaczenie, a ten, kogo Allah prowadzi, nie może zwiedzić, i który - kiedykolwiek pozwala się zejść, nikt nie może ich prowadzić. Świadczymy, że nie ma nikogo (nie ma bożka, nie ma osoby, nie ma grobu, nie ma proroka, nie ma imama, nie ma dai, nikogo) godnego czci oprócz Allaha Samego, i świadczymy, że Muhammad (piły) jest Jego niewolnikiem - sługa i pieczęć H to Posłańcy. Przepraszamy, że odpowiedzieliśmy na twoją odpowiedź tak późno, ponieważ musieliśmy uzyskać opinię eksperta od niektórych z najlepszych islamskich uczonych w dziedzinie ekonomii. Oto ich opinia w świetle przewodnictwa świętego Koranu i Tradycji Posłańca Allaha (piły): Kupowanie i sprzedawanie walut obcych jest legalne i halaal w islamie, o ile handel i wymiana odbywa się na miejscu płatności i wymieniane. Proszę zauważyć, że handel marginalnymi lub jakikolwiek z jego instrumentów pochodnych nie jest dozwolony w islamie. Kupowanie i sprzedawanie złota i srebra lub jakiegokolwiek innego towaru jest legalne i halaal w islamie, o ile handel i wymiana odbywa się na miejscu płatności i wymiany. Tutaj znowu handel marginesami lub jakakolwiek z jego pochodnych nie jest dozwolona w islamie. A Allah wie najlepiej, a On jest jedynym źródłem siły. Niech Allah poprowadzi was i nas wszystkich do Siraat al-Mustaqeem Wszystko, co napisano o Prawdzie i korzyściach, wynika jedynie z pomocy Allaha i Wytycznych, a cokolwiek z błędu jest ode mnie. Allah wie najlepiej, a on jest jedynym źródłem siły. Wasz brat i życzliwy w islamie W oczach szariatu istnieje ogromna różnica między handlem, co macie teraz, a tym, co możecie później. Elsa Febiola Aryanti wyjaśnia. Wielu z nas słyszało o terminach forex i dewizach. Forex odnosi się do rynku, na którym waluty międzynarodowe są sprzedawane 24 godziny na dobę, każdego dnia tygodnia. Termin "wymiana walutowa" odnosi się na ogół do wymiany jednej waluty na inną. Ponieważ wszystko to wiąże się z pieniędzmi, handlem i wymianą, jak islam patrzy na wszystko Jakie rodzaje transakcji walutowych są dopuszczalne w islamie Krótko mówiąc, wymiana zagraniczna, w formie używania pieniędzy jako towaru, nie jest dozwolona w islamie. Szariat stawia wyraźną różnicę między pieniędzmi a towarami. Zgodnie z tym założeniem, pieniądze są ściśle związane z towarami i usługami. Jeśli pieniądze z różnych walut będą wymieniane, należy to robić w jednakowych wartościach. Na przykład można zaakceptować wymianę US500 na jej odpowiednik w funtach brytyjskich. Można również zapłacić bankowi lub bankowi za świadczoną usługę, na wypadek gdybyś się zastanawiał. Generalnie istnieją dwa rodzaje transakcji walutowych: spot i forward. W transakcji spot. jedna ze stron obiecuje zapłacić za pewną kwotę waluty od drugiej strony w ciągu tego samego dnia lub w ciągu najbliższych dwóch dni. Więc, mówiąc ogólnie, transakcje kasowe wykorzystują cenę, którą kupujący spodziewa się zapłacić za obcą walutę niemal natychmiast. Na przykład znajomy właśnie wrócił z wakacji w Anglii. Planujesz też wkrótce. Kiedy zgadzasz się na zakup jej brytyjskich funtów po oficjalnym kursie wymiany, a Ty natychmiast rozliczysz kwoty, jest to traktowane jako transakcja spot. W transakcji terminowej jedna ze stron zobowiązuje się do wymiany walut z inną stroną po określonym kursie wymiany, ale z transakcją zawartą w przyszłości. Problem, jaki szariat ma z transakcjami terminowymi, polega na tym, że kursy walut są ustalane po uwzględnieniu poziomów odsetek (riba) zaangażowanych walut. Dlatego nie tylko transakcje terminowe obejmują transakcje typu riba, lecz także waluty lub pieniądze jako towary. Jak czytaliście wcześniej, obaj są przeciwko zasadom Sharias. Transakcje terminowe są powszechnie stosowane w celu zmniejszenia ryzyka związanego z często zmieniającymi się kursami walut. Na przykład, powiedzmy, że myślisz o zakupie domu wakacyjnego za granicą i masz już na uwadze budżet. Aby zminimalizować ryzyko wahań kursów walut, zgadzasz się na wymianę obecnie znanej kwoty, ale zapłacisz za tę walutę i otrzymasz ją w przyszłości, do czasu, gdy płatność zostanie zapłacona za Twój dom wakacyjny. Dla muzułmanów problemem jest to, że wykorzystanie takich stóp terminowych oznacza uwzględnienie różnych stóp procentowych w obu walutach krajów. Wynika to z faktu, że kurs terminowy jest wyznaczany przez natychmiastowy kurs wymiany i różnicę między dwiema walutowymi stopami procentowymi (ponieważ płatność jest spełniona dopiero na późniejszym etapie). W islamie pieniądze powinny być postrzegane jedynie jako coś, co służy do kupowania towarów lub usług. Pieniądze nie są towarem. Pieniądze nigdy nie mogą być przedmiotem handlu jak towary, a praktyka handlowania lub sprzedaży pieniędzy za pomocą spekulacji i angażowania riba jest zabroniona w islamie, a zatem jest haramem. Aby transakcja wymiany zagranicznej miała charakter halal w islamie, nie może być spekulatywna. Kupowanie brytyjskich funtów od twojego przyjaciela jest przykładem transakcji halal, ponieważ słusznie potrzebujesz funtów na podróż do Londynu. Wracając więc do tego, jak islam postrzega wymianę walutową: typem, który jest dozwolony w islamie, jest transakcja kasowa, która odbywa się na miejscu lub niemal natychmiast, w tempie znanym obu stronom i nie zawiera spekulacji ani stóp procentowych. Nie ma problemu, więc odwiedzając menedżerów, pamiętaj, by liczyć gotówkę przed zakupem do upadłego. Dodatkowe raporty Ryana Hardy'ego. Artykuł pierwotnie ukazał się w lipcowym numerze magazynu Aquila Style. Array (postnotin Array (0 62066) postsperpage 8 callergetposts 1 orderby rand categoryin Array (0 21))
Comments
Post a Comment